
קניות דרך האינטרנט יכולות להתבצע בתחומים רבים.
החל מאופנה, רכב, אלקטרוניקה, מחשבים וטאבלטים ועד מוצרי בית וגינה, שעונים ותכשיטים, הכול מהכול.
רוצים לדעת למה כדאי לעשות קניות דרך האינטרנט?
– ההזמנה מאובטחת בכל כרטיס אשראי
– הקנייה נוחה הכרוכה בהרשמה בלבד
– שירות לקוחות
– מעקב משלוחים נוח
הידעת?
היקף הרכישות של הישראליים ברשת צפוי להגיע לכ-17 מיליארד שקלים עד סוף שנת 2018, עלייה של 20% בהשוואה לשנת 2017. עד 2022 תחול עלייה של עוד כ-5 מיליארד שקלים.

איך נעשה קניות דרך האינטרנט בצורה נבונה?
עלויות וזמנים –
כאשר מוצר נראה לנו אטרקטיבי אנחנו ממהרים להזמין אותו ושוכחים שיש גם עלות משלוח.
אם מחירו מעל ל75 דולר אז תחול תוספת של המע"מ, לא במעמד הקנייה אלא בדואר או בעת הגעתו של השליח לביתכם עם המוצר שרכשתם.
עלינו להבין האם המחיר שנשלם באתר הינו סופי וכולל את המיסים.
משלוח, מע"מ ומכס עלולים לייקר את המוצר לאין – ערוך
דבר נוסף שיש לשים אליו לב הוא זמני המשלוח, לכל אתר מוכר יש טווח מוגדר לכמה זמן ייקח משלוח להגיע.
מאוד לא נעים יהיה להזמין לילד שלכם תחפושת לפורים ולקבל אותה בפסח.
חשוב להזמין מוצר שמותר לייבוא לישראל, ומאושר על ידי מכון התקנים, על מנת להימנע ממצב מביך שהרשויות בארץ מסרבות לשחרר לכם אותו עד שתספקו את האישורים המתאימים.

מה עושים אם המוצר מתקלקל בעת תקופת האחריות?
מרבית המוצרים שאנחנו רוכשים ברשת מגיעים עם אחריות לפרק זמן שיכול לנוע בין חודש לשנה, לעיתים גם שנתיים, תלוי במוצר. אולם מאחר והאחריות עליהם אינה מקומית, אנו נאלץ לשלוח את המוצר על חשבוננו, לחו"ל, מה שייקר את התהליך משמעותית. למרות זאת, חשוב לציין כי אתרים בינלאומיים רבים, גם ישראלים, מציעים כחלק מהאחריות שהם מספקים למוצרים, משלוח חינם לשם תיקון. לעיתים מדובר בשירות יעיל ונוח מאשר לקחת את המוצר עצמו פיזית למעבדה בישראל, להמתין שעות רבות בתור ואז לאסוף אותו פעם נוספת אחרי כמה ימים.
בדקו את מדיניות האתר בנוגע לאחריות וודאו שבמקרה של תקלה שמכוסה באחריות, ניתן יהיה לשלוח אותו לתיקון בחינם.
קראו בקפידה את מדיניות ההחזרות של האתר – יש אתרים שיאפשרו החזרה של מוצר תקין, ורק יבקשו שתשלמו את עלות המשלוח.
יש כאלה שאפילו יציעו לכם להחזיר את המוצר ללא עלות.
כדי להימנע מהחזרות, עשו מדידה עצמית כדי להבין את המידות באתר (שמשתנות לפי אזור גאוגרפי);
קראו והבינו את מדיניות המשלוחים. בדקו אם ניתן להחזיר את המוצר, גם אם טעיתם, ומה מדיניות ההחזרה.
ישנם מצבים מצערים שבהם ההחזרה היא דווקא באשמת המוכר. למשל אם המוצר הגיע פגום או לא תואם את המתואר באתר. הכי חשוב זה לצלם את הבעיה כדי שיישאר לכם תיעוד אותו תפנו למוכר או לאתר.
חשוב מאוד לדעת את הדברים האלה אני נהנתי לקרוא את הכתבה הזאת